布拉格建设第4条地铁增便利性 预计2036年完工 | 国际 | Newtalk新闻

布拉格興建第4條地鐵增便利性 預計2036年完工 | 國際 | Newtalk新聞

blog

https://newtalk.tw/news/view/2025-08-07/986342

Aby uspokojila rostoucí poptávku po dojíždění, pražská radnice prosazuje výstavbu čtvrté trasy metra, která má být kompletně dokončena do roku 2036. Praha má v současné době tři trasy metra a nová trasa bude spojovat jižní rezidenční čtvrti Prahy, s cílem zlepšit efektivitu dopravy a zmírnit tlak přepravy cestujících.

Hlavní město České republiky Praha má tři linky metra: zelenou linku A, žlutou linku B a červenou linku C, které obsluhují hlavní rezidenční, obchodní a dopravní uzly, s denní přepravní kapacitou přibližně 1 milion lidí.

Co se týče plánů na linku D, bývalý náměstek primátora Prahy odpovědný za dopravu, nynější zastupitel Adam Scheinherr, uvedl, že nová modrá linka D bude především sloužit velkým rezidenčním čtvrtím na jihu Prahy, kde v současné době obyvatelé spoléhají hlavně na autobusy a soukromé vozidla při dojíždění. Část linky C již dosáhla své kapacitní hranice, a proto linka D jako paralelní trasa účinně zmírní tlak a zvýší možnosti pro obyvatele jižní části města.

Scheinherr uvedl, že koncept linky D sahá až do 70. let minulého století a do fáze městského plánování vstoupila v roce 1990. Po získání všech stavebních povolení v letech 2018 až 2022 byl oficiálně zahájen projekt. Od roku 2019 probíhaly geologické průzkumy a v dubnu 2022 začala hlavní stavební fáze.

Výstavba stanic metra podle něj podpoří rozvoj okolních oblastí a ceny nemovitostí by měly vzrůst o 30% až 40%, ale obyvatelé budou mít lepší přístup k dopravním službám. Většina lidí má na linku D pozitivní pohled a chápe význam rozšíření metra pro rozvoj města, avšak jsou také frustrováni zpožděním výstavby a rostoucími náklady.

Scheinherr zdůraznil: „Praha nemůže zůstat stát na místě. Přibližně 46 % občanů využívá veřejnou dopravu a abychom udrželi toto vysoké procento, musíme neustále investovat do veřejné dopravy, obzvláště v oblastech s vysokou hustotou obyvatelstva, které v současnosti závisí na autobusech a soukromých vozidlech.“

Metro D v Praze je stále ve fázi výstavby, první část trasy by měla být otevřena v roce 2033, s finálním dokončením plánovaným na rok 2036. Výstavba probíhá v několika fázích, i když postupuje stabilně, do plného provozu ještě zbývá čas.

Pražská radnice aktivně podporuje výstavbu nové trasy metra D, která v budoucnosti obslouží velké rezidenční čtvrti na jihu Prahy. V současnosti obyvatelé této oblasti spoléhají hlavně na autobusy a soukromá vozidla při dojíždění.

Nejčtenější