Čínské automobilky vstupují do Česka, v první polovině roku prodaly 4687 vozů s tržním podílem 4 %.

中國車企進軍捷克 上半年售出4687輛市佔率4% | 國際焦點 | 國際 | 經濟日報

blog

https://money.udn.com/money/story/5599/8932459

Článek: Čínští výrobci automobilů nadále rozšiřují svůj tržní podíl a vstupují na evropský trh. Podle údajů analytické společnosti JATO Dynamics dosáhli čínští výrobci v první polovině letošního roku rekordního podílu 5,1 % na evropském trhu. V Česku bylo v první polovině tohoto roku prodáno celkem 4687 čínských osobních automobilů, což představuje 4% podíl na trhu.

Podle zprávy ČTK v posledních letech na český trh vstoupilo několik čínských automobilových značek, včetně největší čínské automobilky BYD, Chery, Xpeng, DongFeng, BAIC a LeapMotor.

Podle údajů Sdružení dovozců automobilů ČR bylo v první polovině letošního roku v Česku prodáno celkem 4687 osobních automobilů vyrobených v Číně. Toto množství představuje téměř 4 % všech prodaných osobních automobilů v Česku za prvních šest měsíců tohoto roku a rovná se počtu prodaných aut za první tři čtvrtletí loňského roku.

Z 4687 vozů původem z Číny bylo přibližně 1000 elektrických, což představuje asi 14 % českého trhu s elektromobily; dalších 305 vozů bylo hybridních, což tvoří asi 1 % českého trhu s hybridními vozidly.

Nejprodávanější čínskou značkou byl MG, s registracemi dosahujícími 2884 vozů, což je více než polovina. Následovala Tesla vyráběná v Číně, která prodala 608 elektrických vozů; třetí místo obsadila Honda, vyrobená v Číně, s prodejem 535 vozů v Česku.

Podle tajemníka Sdružení dovozců automobilů ČR Josefa Pokorného je původ vozu určen podle čísla identifikace vozidla (VIN), které zahrnuje kód identifikující zemi výroby. Auta z Číny tak zahrnují nejen domácí značky, ale také výrobce, kteří mají sídlo v jiných zemích, ale vyrábějí v Číně, jako například americká Tesla a japonská Honda.

Pokorný dodal: "Statistika nezahrnuje vozy některých značek, byť jsou z velké části vyrobeny v Číně, ale VIN ukazuje jako místo výroby Evropu. Například elektromobil Dacia má ve VIN uvedeno rumunskou výrobu, ale skutečně je vyráběn také v čínských továrnách."

Podle agentury Reuters čínští výrobci automobilů pokračují v rozšiřování svého tržního podílu a v první polovině roku 2025 se celkový podíl čínských značek na evropském trhu téměř zdvojnásobil na 5,1 %, což je historické maximum, čímž vytlačili několik tradičních evropských výrobců automobilů.

Nejčtenější