大陸車企進軍捷克 上半年售出4687輛市佔率4% | 聯合新聞網
				  https://udn.com/news/story/6811/8932459
Článek: Čínští výrobci automobilů nadále rozšiřují svůj tržní podíl a vstupují na evropský trh. Podle údajů analytické společnosti JATO Dynamics dosáhli čínští výrobci automobilů v první polovině roku na evropském trhu rekordního podílu 5,1 %. V České republice se v první polovině roku prodalo celkem 4687 čínských osobních automobilů, což představuje tržní podíl 4 %.
Podle Českého tiskového servisu (ČTK) v posledních letech vstoupilo na český trh několik čínských značek automobilů, včetně největšího čínského výrobce automobilů BYD, Chery, Xpeng, DongFeng, BAIC a LeapMotor.
Podle údajů Svazu dovozců automobilů v České republice bylo v první polovině roku prodáno celkem 4687 osobních vozů vyrobených v Číně. Toto číslo představuje přibližně 4 % ze všech osobních vozů prodaných v České republice v prvních šesti měsících tohoto roku a odpovídá celkovému počtu za první tři čtvrtletí loňského roku.
Z 4687 čínských vozů bylo přibližně 1000 elektromobilů, což představuje asi 14 % českého trhu s elektromobily; dalších 305 vozů bylo hybridních, což představuje přibližně 1 % českého trhu s hybridními vozy.
Nejprodávanější čínskou značkou byl MG s 2884 registrovanými vozy, což představuje více než polovinu. Následuje Tesla vyrobená v Číně s 608 prodanými elektromobily; třetí je Honda vyrobená v Číně s 535 prodanými vozy v České republice.
Podle generálního tajemníka Svazu dovozců automobilů Josefa Pokorného bylo místo výroby vozů určeno na základě identifikačního čísla vozidla (VIN), které obsahuje kód země výroby. Proto čínské automobily nezahrnují jen domácí značky, ale také značky se sídlem v jiných zemích, ale vyráběné v Číně, jako je například americká Tesla a japonská Honda.
Pokorný doplnil: „Statistická data nezahrnují vozy některých značek, i když jsou z velké části vyráběny v Číně, ale VIN ukazuje místo výroby v Evropě. Například elektromobil Dacia, kde VIN ukazuje výrobu v Rumunsku, ale ve skutečnosti je část výroby v čínských továrnách."
Podle agentury Reuters čínští výrobci automobilů dále rozšiřují svůj podíl na trhu a v první polovině roku 2025 se celkový podíl čínských značek na evropském trhu téměř zdvojnásobil na 5,1 %, což je historické maximum, a tím omezují postavení několika starších evropských výrobců automobilů.