Skoda Vision O: Skoda zeigt weiteres Bild als Ausblick auf dem kommenden Octavia
https://www.t-online.de/mobilitaet/aktuelles/id_100847122/iaa-mobility-skoda-praesentiert-neues-bild-vom-konzeptfahrzeug-vision-o.html
Škoda představuje na veletrhu IAA Mobility v Mnichově konceptuální vozidlo Vision O. Na sériovou verzi si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat.
Vision O - když se u Škody mluví o konceptuálním vozidle s tímto názvem, znalci značky už možná něco tuší: Písmeno nejspíš odkazuje na Octavii - kompaktní model, který je především jako kombi (u Škody: Combi) úspěšný. I když Škoda tvrdí, že název je "odvozen od konceptu oběhového hospodářství".
První obrázek naznačující, že by to mohla být Octavia, ukazoval dlouhé, nízké vozidlo. V doprovodné zprávě Češi oznamují, že na veletrhu IAA Mobility v Mnichově (9. až 14. září) poskytnou konceptuálním vozidlem náhled na další generaci svých středně velkých kombi. Současná generace Octavie je na trhu od roku 2020.
Design by se měl, podobně jako u kompaktního elektrického SUV Elroq, inspirovat novým designovým jazykem "Modern Solid". Druhý obrázek spolu s tiskovou zprávou oznamuje: úzké T-formované zadní světlomety a klesající střecha rovněž patří k designu.
Podle informací britského odborného magazínu "Autocar" byl původně plánován vývoj elektrické Octavie Combi na základě existujícího modulárního systému MEB skupiny Volkswagen. Nyní by měl sériový model namísto toho vycházet z budoucí platformy SSP. Ta podle šéfa Škody Klause Zellmera umožňuje vyšší výkon při nižších nákladech.
Zatím je Vision O konceptuálním vozidlem. Zellmer oznámil, že v září představí "technický celkový balíček", aby testovali reakce médií, obchodu a zákazníků. Sériová verze se očekává na konci desetiletí, paralelně s VW ID.Golf, který by také měl stát na SSP platformě.
Elektrické kombi by mělo hrát klíčovou roli v budoucím modelovém programu. Na rozdíl od dosavadního stavu by již nemělo existovat paralelně s řadou Octavia, ale mělo by být integrováno do této řady. Konvenčně poháněná Octavia bude tudíž nadále nabízena i v hybridních variantách.
Před elektrickou Octavií uvede Škoda na trh dva další elektromobily: Epiq jako kompaktní vstupní model - sesterský model k VW ID.2 a Cupra Raval - a od roku 2026 sériovou verzi Vision 7S, která bude pozicí elektrickou alternativou ke Kodiaqu. Ten by se měl stát budoucím vrcholným modelem značky.
Žádné plány ovšem neexistují na verzi Škody pro nedávno představený VW ID. Every1, cenově dostupný elektrický městský vůz za zhruba 20.000 eur. Tento segment podle Zellmera přenechává Škoda koncernové značce Volkswagen.